Obchodné podmienky
na poskytovanie služby online a fyzického predaja tovarov, služieb, vstupeniek na podujatia a darčekových poukážok Združením Víno z Modry o.z.
Čl. 1 Všeobecné ustanovenia
1.1 Tieto Všeobecné obchodné podmienky (ďalej len „VOP“) občianskeho združenia Združenie Víno z Modry, so sídlom Štúrova 79, 900 01 Modra, IČO:, DIČ: 2120049646, registračné číslo na Ministerstve vnútra VVS/1-900/90-45582 (ďalej „Víno z Modry“) upravujú vzájomné práva a povinnosti vyplývajúce z kúpnej zmluvy uzatvorenej medzi Víno z Modry a jej zákazníkom pri nákupe tovaru a služieb (ďalej len „Kúpna zmluva“) pri využívaní služieb Víno z Modry, ktorými sú predovšetkým online a offline predaj tovarov a služieb, vrátane predaj vstupeniek na podujatia a dračekových poukážok. (ďalej len „Služby“).
1.2 Webou Víno z Modry sa rozumie najmä webová stránka www.vinozmodry.sk ako aj stránka www.modranskepivnice.sk (ďalej len ako „Web Víno z Modry“)
1.3 Službami sa rozumejú všetky produkty a služby prezentované na Webe Víno z Modry, prípadne na trvalom alebo dočasnom predajnom mieste Víno z Modry (ďalej len "Offline predaj"), za účelom ich nákupu Zákazníkom, ktorý si zvolením vybraných produktov a služieb vytvára nákupný košík (ďalej len „Nákupný košík“) a po jeho naplnení všetkými vybranými produktmi dokončí celý nákupný proces úhradou platby za obsah Nákupného košíka (ten môže obsahovať aj rôzne dodatkové služby vybrané Zákazníkom v závislosti od aktuálnej ponuky Vína z Modry) (ďalej len „Nákupný proces“), nadväzujúceho uzavretia Kúpnej zmluvy a dodanie Nákupného košíka na Zákazníkom zvolené miesto to všetko v súlade s týmito VOP. V prípade, že to z kontextu konkrétneho ustanovenia týchto VOP vyplýva, za Nákupný košík sa považuje súhrnné označenie všetkých produktov a služieb v ňom obsiahnutých predstavujúcich jeden samostatný nákup.
1.4 Na využitie Služby je oprávnená iba fyzická osoba staršia ako 18 rokov (ďalej len „Zákazník“). V prípade osôb nespĺňajúcich kritériá na možnosť uzavretia Kúpnej zmluvy určené týmito VOP si Víno z Modry vyhradzuje právo odmietnuť poskytnutie Služby takýmto osobám.
1.5 Miestom dodania sa rozumie miesto zvolené Zákazníkom v rámci Nákupného procesu a v súlade s podmienkami uvedenými v článku 6 VOP. Takýmto miestom môže byť v prípade e-vstupeniek a e-darčekových poukázok aj emailová schránka Zákazníka.
1.6 Vstupenkou sa rozumie vstupenka zakúpená na trvalom alebo dočasnom predajnom mieste Víno z Modry (ďalej len "Fyzická Vstupenka") alebo prostredníctvom Webu Víno z Modry s unikátnym číselným a/alebo grafickým kódom, vytlačená zákazníkom, alebo predložená zákazníkom prostredníctvom prenosného elektronického zariadenia (napr. mobilným telefónom, tabletom a pod.) alebo vstupenka vytlačená trvalom alebo dočasnom predajnom mieste Víno z Modry, na základe unikátneho číselného kódu (ďalej len "Online vstupenka") (ďalej len "Vstupenka").
1.7 Darčekovou poukážkou sa rozumie sa rozumie poukážka zakúpená na trvalom alebo dočasnom predajnom mieste Víno z Modry (ďalej len "Fyzická Poukážka") alebo prostredníctvom Webu Víno z Modry s unikátnym číselným a/alebo grafickým kódom, vytlačená zákazníkom, alebo predložená zákazníkom prostredníctvom prenosného elektronického zariadenia (napr. mobilným telefónom, tabletom a pod.) alebo poukážka vytlačená trvalom alebo dočasnom predajnom mieste Víno z Modry, na základe unikátneho číselného kódu (ďalej len "Online Poukážka") (ďalej len "Darčeková poukážka" alebo "Poukážka").
1.8 Podujatím sa rozumie podujatie, ktoré organizuje Víno z Modry a na ktoré si môže Zákazník zakúpiť Vstupenku. Podujatia predstavujú služby súvisiace s činnosťami v rámci voľného času. (ďalej len "Podujatie")
1.9 Zakúpením Služby vyjadruje Zákazník súhlas s týmito VOP, ktoré sú dostupné na internetovej stránke www.vinozmodry.sk v časti Informácie.
Čl. 2 Registrácia zákazníka
2.1 Služby sú oprávnení využívať registrovaní aj neregistrovaní Zákazníci.
2.2 Registrácia Zákazníka prebieha na Webe Víno z Modry prostredníctvom registračného formuláru (ďalej len „Registrácia“). Registrácia je bezplatná a dobrovoľná. Údaje potrebné pre registráciu sú: meno, priezvisko Zákazníka, e-mailovú adresa a Zákazníkom zvolené heslo (ďalej len „Registračné údaje“). Odoslaním registračného formuláru na dokončenie Zákazník potvrdzuje, že všetky Registračné údaje sú pravdivé a na potreby Registrácie úplné. Meno a heslo obsiahnuté v Registračných údajoch využíva Zákazník ako prihlasovacie údaje do svojho účtu vytvoreného na Webe Víno z Modry za účelom využívanie Služieb (ďalej len „Účet“).
2.3 Úspešné dokončenie Registrácie bude potvrdené Vínom z Modry Zákazníkovi na ním uvedenú e-mailovú adresu. Po takomto potvrdení bude Zákazník oprávnený využívať Služby Vína z Modry prostredníctvom svojho Účtu ako registrovaný Zákazník.
2.4 Zákazník je povinný zachovávať Registračné údaje úplné, presné, pravdivé a aktualizované, t.j. v prípade ich zmeny sa zaväzuje ich aktualizovať vo svojom Účte pri najbližšom prihlásení do neho. Víno z Modry žiadnym spôsobom nezodpovedá za následky, ktoré vzniknú Zákazníkovi alebo tretím osobám v dôsledku nepravdivých, neúplných, nesprávnych alebo neaktualizovaných údajov Zákazníka alebo v dôsledku úmyselného či neúmyselného sprístupnenia alebo zneužitia Registračných alebo iných údajov Zákazníka súvisiacich s využívaním Služieb (ďalej len „Údaje Zákazníka“) tretím osobám.
2.5 Za všetky úkony realizované prostredníctvom Účtu na Webe Víno z Modry zodpovedá v celom rozsahu Zákazník, na ktorého je Účet zaregistrovaný. Zákazník je povinný bezodkladne informovať Víno z Modry o akomkoľvek podozrení zo zneužitia Údajov Zákazníka treťou osobou a vykonať všetky potrebné kroky k tomu, aby zamedzil pokračovaniu alebo opätovnému zneužitiu Údajov Zákazníka. V prípade odôvodnenej obavy zo zneužitia Údajov Zákazníka je Víno z Modry oprávnená Účet zablokovať a vyzvať Zákazníka k zmene jeho Registračných údajov.
2.6 Zákazník je oprávnený zrušiť svoj Účet kedykoľvek a bez uvedenia dôvodu. Víno z Modry si vyhradzuje právo kedykoľvek zrušiť alebo pozastaviť prístup Zákazníka do jeho Účtu a to predovšetkým v prípadoch, kedy existuje odôvodnená obava Vína z Modry zo zneužitia údajov Zákazníka, v prípade porušovanie povinností Zákazníka vyplývajúcich z VOP alebo konania Zákazníka poškodzujúce záujmy Vína z Modry alebo jeho iného protiprávneho konania.
2.7 Účet zaniká jeho zrušením podľa bodu 2.6. VOP alebo smrťou Zákazníka alebo zrušením Vína z Modry alebo zrušením poskytovania Služby zo strany Vína z Modry. Zánikom Účtu nezanikajú práva a povinnosti Zákazníka, ktoré vzhľadom na svoj charakter a povahu majú trvať aj po zániku Účtu.
Čl. 3 Uzatvorenie zmluvy a platnosť podmienok
3.1 Ponuka Produktov umiestnených na Webe Víno z Modry nepredstavuje záväznú ponuku zo strany Vína z Modry na ich kúpu Zákazníkom v zmysle právneho poriadku Slovenskej republiky. Víno z Modry negarantuje dostupnosť Produktov ponúkaných na Webe Víno z Modry, týkajúcej sa druhu alebo množstva Produktu. Dostupnosť Produktov je ovplyvňovaná ich dostupnosťou u jednotlivých farmárov, resp. dodávateľov Vína z Modry ako aj od distribučných kapacít Vína z Modry alebo ostatných subjektov participujúcich v distribučných štruktúrach, prostredníctvom ktorých sú poskytované Služby.
3.2 Zákazník realizáciou Nákupného procesu vytvára jednostranný návrh pre Víno z Modry na dodanie zvolených Produktov spolu s ich doručením na Miesto doručeniaa nadväzujúcim uzavretím Kúpnej zmluvy medzi Vínom z Modry a Zákazníkom. Obdržanie takéhoto jednostranného návrhu je potvrdené vo forme notifikácie o realizácii Nákupného procesu vrátane potvrdenia o úhrade Orientačnej ceny (definované nižšie) (ďalej len „Notifikácia“). Notifikácia je doručená do Účtu a na e-mailovú adresu Zákazníka. K uzavretiu Kúpnej zmluvy medzi Zákazníkom ako kupujúcim a Vínom z Modry ako predávajúcim dochádza prevzatím Nákupného košíka Zákazníkom spojeného s ich prezretím pri prevzatí.
3.3 Pre vylúčenie pochybností sa žiaden z úkonov Vína z Modry spojených s poskytovaním Služby až do momentu prevzatia Produktov Zákazníkom podľa podmienok stanovených týmito VOP nepovažuje za akceptovanie návrhu Zákazníka na uzavretie Kúpnej zmluvy Vínom z Modry. V prípade, že Zákazník odmietne prevziať Nákupný košík alebo ho neprevezme v Čase dodania (definované nižšie) alebo pri Náhradnom doručovaní (definované nižšie) je povinný Zákazník uhradiť Vínu z Modry zmluvnú pokutu vo výške Orientačnej ceny a Nákladov na dodanie (definované nižšie), príp. aj Nákladov na balenie (definované nižšie). Víno z Modry nárok z takejto zmluvnej pokuty jednostranne započíta s nárokom Zákazníka na vrátanie platby za neprevzatý Nákupný košík s čím Zákazník vyjadruje výslovný súhlas.
Čl. 4 Kúpna cena a jej určenia
4.1 Kúpnou cenou je cena Služieb na Webe Víno z Modry (ďalej len „Kúpna cena“).
4.2 Kúpna cena nezahŕňa náklady spojené s (i) dodaním Produktov Zákazníkovi na Miesto dodania (ďalej len „Náklady na dodanie“), (ii) v prípade Zákazníkovej voľby zabalenia obsahu Nákupného košíka do tašiek alebo iných ponúkaných možností balenia Vínom z Modry ani s takýmto dodatočným balením (ďalej len „Náklady na balenie“), (iii) s poskytnutím ďalších doplnkových Služieb Vína z Modry zvolených Zákazníkom ako napr. osobitná úprava Produktu. Za Náklady na balenie sa považujú náklady súvisiace so zabalením Produktov nad rámec povinného poskytnutia balenia vybraných Produktov (napr. víno) v zmysle príslušných právnych predpisov.
4.3 Náklady na dodanie a Náklady na balenie budú Zákazníkovi účtované v závislosti od výšky Kúpne ceny a v súlade s príslušnými cenníkmi vzťahujúcimi sa k typu poskytovanej služby Vínom z Modry.
Čl. 5 Platobné a dodacie podmienky
Platobné podmienky
5.1 V prípade nákupu Služieb prostredníctvom webu na Webe Víno z Modry umožňuje Víno z Modry realizovať platby Zákazníkov výlučne prostredníctvom platobných kariet Visa, Visa Electron, Master Card a Maestro a to ako posledný krok Nákupného procesu. Nákupný proces, alebo jeho časť, môže v závislosti od aktuálneho technického riešenia Vína z Modry prebiehať na stránke www.vinozmodry.sk alebo www.modranskepivnice.sk
5.2 Pre vylúčenie pochybností platí, že za Služby na Webe Víno z Modry, nie je možné platiť v hotovosti, stravnými lístkami, nákupnými poukážkami ani žiadnym iným spôsobom platby ako je uvedený v bode 5.1. VOP.
5.3 V prípade nákupu Služieb prostredníctvom webu na Webe Víno z ModryVíno z Modry v deň nasledujúci po márnom uplynutí lehoty určenej podľa bodu 8.12 písm. b) VOP mu doručí na Zákazníkom zadanú emailovú adresu, prípadne do jeho Účtu doklad o kúpe obsahujúci najmä nasledovné údaje: (i) korporátne údaje Vína z Modry, (ii) dátum realizácie Nákupného procesu, (iii) druh, množstvo a cenu Produktov z Nákupného košíka, (iv) a Kúpnu cenu (ďalej len „Faktúra“). Platba je zrealizovaná iba vtedy, ak Zákazník dostane od Vína z Modry Faktúru. V závislosti od aktuálneho technického riešenia Vína z Modry prebiehať na stránke www.vinozmodry.sk alebo www.modranskepivnice.sk môže byť doklad o kúpe a prípadné ďaľšie informácie doručené z domény vinozmodry.sk a/alebo modranskepivnice.sk
5.4 V prípade nákupu Služieb prostredníctvom Offline predaja môže Víno z Modry rozhodnúť o umožnení realizácie prostredníctvom platobných kariet a/alebo hotovosti.
Dodacie podmienky
5.6 Víno z Modry poskytuje nákup fyzického tovaru výhradne v rámci Slovenska, prípadne na určenom území, ktoré je uvedené na Webe Víno z Modry v sekcii Dostupnosť dodania. Teda Zákazníkovi môže byť poskytnutá Služba len na takom Mieste dodania, ktoré sa nachádza na území určenom podľa predchádzajúcej vety. Nákup Online vstupeniek a Online darčekových poukážok prebieha doručením na emailovú adresu určenú zákazníkom.
5.7 Súčasťou Nákupného procesu je aj potvrdenie Zákazníka o tom, že sa oboznámil so znením VOP a vyjadruje s nimi súhlas. Dokončením Nákupného procesu Zákazník zároveň v zmysle ustanovenia § 3 ods. 2 písm. b) Zákona č. 102/2014 Z.z. Vínu z Modry udeľuje súhlas s tým, aby mu informácie pred uzavretím Kúpnej zmluvy, ako zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov Predávajúceho podľa § 3 ods. 1 Zákona č. 102/2014 Z.z. poskytol v podobe zápisu na inom trvanlivom nosiči namiesto ich listinnej podoby. Predávajúci splní svoju povinnosť v zmysle predchádzajúceho tak, že v Notifikácii odoslanej Zákazníkovi sa bude nachádzať link po rozkliknutí ktorého si Zákazník bude môcť kedykoľvek stiahnuť VOP aktuálne v čase kedy došlo k realizácii Nákupného procesu, aby sa s nimi mohol Zákazník oboznamovať kedykoľvek bude pre neho potrebné.
5.8 Zákazník za účelom dodania fyzických produktov uvedie pri realizácii Nákupného procesu nasledovné osobné údaje: meno a priezvisko Zákazníka, telefónne číslo a emailovú adresu Zákazníka, miesto dodania v rozsahu číslo domu, ulica, poštové smerovacie číslo a prípadne číslo poschodia a číslo bytu pokiaľ sa jedná o bytový dom, a za účelom dodania Online Vstupeniek a Online poukážok uvedie pri realizácii Nákupného procesu nasledovné osobné údaje: meno a priezvisko Zákazníka, emailová adresa Zákazníka (ďalej len „Doručovacie údaje“).
5.9 Po dokončení Nákupného procesu zašle Víno z Modry Zákazníkovi Notifikáciu so sumarizáciou celého Nákupného procesu s uvedením najmä druhov a množstva Produktov, Kúpnej ceny, Nákladov na dodania, Nákladov na balenie, Času dodania.
5.10 V prípade, že Nákupný košík bude obsahovať Produkty, ktoré nebudú dostupné je Víno z Modry oprávnená v oznámení predchádzajúcemu Notifikácii informovať Zákazníka o nedostupnosti ním zvoleného Produktu a ponúknuť mu náhradný produkt, ktorý sa svojim charakterom čo najviac približuje pôvodne zvolenému Produktu Zákazníkom (ďalej len „Náhradný produkt“). Zákazník je oprávnený, nie však povinný, po takomto ponúknutí Náhradného produktu požiadať Víno z Modry o jeho dodanie. V závislosti od spätnej väzby Zákazníka (buď akceptuje Náhradný produkt alebo ho odmietne) sa primeraným spôsobom upraví Orientačná cena, ako aj Náklady na doručenia, Náklady na balenie a príp. ostatné podmienky dodania Nákupného košíka ak zaradenie Náhradného produktu má na uvedené vplyv.
5.11 Víno z Modry sa zaväzuje dodať Nákupný košík Zákazníkovi v súlade so zadanými Doručovacími údajmi a to konkrétne ku vchodovým dverám bytového domu, rodinného domu alebo v prípade uzamykateľného oplotenia bytového alebo rodinného domu po prvé uzamykateľné dvere. V prípade žiadosti Zákazníka o dodanie Nákupného košíka na konkrétne poschodie bytového domu resp. pred vchodové dvere konkrétneho bytu Víno z Modry vyvinie primerané úsilie vzhľadom na konkrétne okolnosti takéhoto doručovania, na to aby vyhovela žiadosti Zákazníka a za podmienky, že Víno z Modry je oprávnená vstúpiť do Zákazníkom určenej budovy/priestoru, vstup do budovy nie je zamedzený žiadnou prekážkou (faktickou alebo legálnou) a nehrozí žiadne nebezpečenstvo na živote, zdraví, Produktoch alebo inom majetku.
5.12 Víno z Modry alebo ním poverená tretia osoba na doručenie Nákupného košíka (ďalej len „Kuriér“) oznámi v deň dodania Nákupného košíka Zákazníkovi prostredníctvom zaslania sms správy na telefónne číslo zadané Zákazníkom v Nákupnom procese Čas dodania, v ktorom mu bude kuriérom doručovaný Nákupný košík. V prípade, že Zákazník nebude spôsobilý prevziať Nákupný košík je povinný bezodkladne po zaslaní takejto notifikačnej sms správy kontaktovať Kuriéra na telefónne číslo uvedene v notifikačnej sms a dohodnúť sa s ním na alternatívnom mieste dodania Nákupného košíka. Kuriér si vyhradzuje právo rozhodnúť o tom, či na takto alternatívne určené miesto dodania bude doručovať a to predovšetkým v závislosti od jeho logistických kapacít a ostatného rozvrhu rozvozu.
5.13 Pokiaľ Zákazník v čase doručovania Nákupného košíka nie je spôsobilý ho prevziať na Mieste dodania, Víno z Modry mu prostredníctvom oznámenia v sms správe a na e-mail zadané Zákazníkom v Nákupnom procese zašle odkaz, že došlo k doručovaniu Nákupného košíka a ho oboznámi s náhradným termínom doručovania Nákupného košíka (ďalej len „Náhradné doručovanie“). Náhradné doručovanie bude určené Vínom z Modry vzhľadom na povahu Produktov v Nákupnom košíku, najmä zohľadňujúc skutočnosť že sa v Nákupnom košíku môžu nachádzať Produkty rýchlo podliehajúce skaze, pričom Náhradné doručovanie bude určené najneskôr dva dni po dni ktorý bol určený ako Čas dodania. V prípade, že nespôsobilosť Zákazníka na prevzatie Produktov bola len dočasná a v krátkej dobe po zanechaní odkazu, Zákazník kontaktuje Víno z Modry na kontaktných údajoch uvedených v odkaze a môže požiadať o opakovaný pokus dodania Nákupného košíka. V prípade, že opakované dodanie Produktov nebude možné vykonať ani vo forme Náhradného doručovania dochádza k zrušeniu poskytovania Služby zo strany Vínu z Modry.
5.14 V prípade, že nedôjde k odovzdaniu Produktov v Čase dodania a Mieste dodania v prípadoch kedy (i) výlučne z dôvodov na strane Zákazníka nedošlo minimálne 2x v priebehu jedného mesiaca k uzavretiu Kúpnej zmluvy alebo (ii) Zákazník konal v rozpore s týmito VOP alebo príslušnými všeobecne záväznými právnymi predpismi alebo záujmami Vína z Modry, si Víno z Modry vyhradzuje právo odmietnuť robiť akékoľvek ďalšie úkony smerujúce k uzavretiu Kúpnej zmluvy s takýmto Zákazníkom.
5.15 Zákazník v prípade nespôsobilosti na prevzatie Produktov doručovaných Vínom z Modry môže poveriť prevzatím Produktov v Čase dodania a Mieste Dodania len osobu staršiu ako 18 rokov pokiaľ v doručovaných Produktoch sa nachádza tovar, ktorého nadobudnutie je podmienené dosiahnutím zákonom stanovenej vekovej hranice 18 rokov.
5.16 Kuriér je oprávnený pri odovzdávaní Nákupného košíka požadovať preukázanie minimálneho veku vyžadovaného podľa týchto VOP a/alebo príslušnými právnymi predpismi. V prípade, že hodnoverným spôsobom nedôjde k preukázaniu splnenia podmienky dosiahnutia minimálneho veku nedôjde k uzavretiu Kúpnej zmluvy.
5.17 Zákazník je povinný skontrolovať fyzickú neporušenosť a kompletnosť dodávaných Produktov v Nákupnom košíku vrátane ich obalu pri ich preberaní od Kuriéra a túto skutočnosť potvrdiť na dodacom liste, ktorý mu Kuriér. V prípade, že Zákazník zistí, že Produkt alebo jeho obal je mechanicky alebo inak viditeľne znehodnotený je povinný túto skutočnosť bezodkladne oznámiť Kuriérovi a v súčinnosti s ním uviesť túto skutočnosť na dodacom liste. Bez ohľadu na poškodenie alebo iné znehodnotenie Produktov podľa predchádzajúcej vety Zákazník je povinný prevziať Nákupný košík a následne z dôvodu poškodenia alebo znehodnotenia Produktov iniciuje reklamačné konanie podľa čl. 8 VOP.
5.18 Nákup Online vstupeniek a Online darčekových poukážok prebieha doručením na emailovú adresu určenú zákazníkom. Číselný a/alebo grafický kód na Online vstupenke je platný iba raz, tzn. že pri akomkoľvek ďalšom predložení unikátneho číselného a čiarového kódu sa na takto predloženú Online vstupenku nebude prihliadať a na jej základe nebude vydaná plnenie. Predložením e-mailového potvrdenia nevzniká automaticky nárok na vydanie Online vstupenky, bez ohľadu na to, kto potvrdenie predloží. Zákazník je preto povinný chrániť unikátne číslo (číslo transakcie) pred odcudzením alebo využitím inou osobou.
5.19 Víno z Modry nezodpovedá za zneužitie vstupenky treťou osobou a personál Víno z Modry nepreveruje spôsob nadobudnutia predloženej platnej vstupenky alebo Onlien vstupenky; Zákazník je povinný chrániť vstupenku pred odcudzením alebo využitím inou osobou.
5.20 Víno z Modry nezodpovedá za správne doručenie Online vstupenky a Online darčekovej poukážky v prípade nesprávne zadanej emailovej adresy Zákazníka.
Čl. 6 Uplatnenie Darčekovej poukážky
6.1 Vlastníctvo Darčekovej poukážky oprávňuje Zákazníka k výmene za Vstupenku na podujatie, ktoré je uvedené na Darčekovej poukážke. Pred začiatkom podujatia nutné Darčekovú poukážku vymeniť za Vstupenku, a to na Informačnom stánku.
6.2 Základom pre použitie Darčekové poukážky je unikátny číselný kód. Zákazník je povinný chrániť tento kód pred poškodením a tiež pred jeho zneužitím tretími stranami (napr. uverejňovaním fotografií). V prípade, že je kód uvedený na poukážke neplatný, alebo bol preukázateľne využitý už skôr (táto skutočnosť bude uložená v systéme Prevádzkovateľa), Darčeková poukážka nebude prijatá. Zákazník nemá v takomto prípade nárok na akúkoľvek náhradu či odškodnenie od Prevádzkovateľa.
6.3 Darčekovou poukážku je možné uplatniť na filmové predstavenia konajúce sa najneskôr v posledný deň platnosti danej Elektronické darčekové poukážky.
Čl. 7 Odmietnutie uplatnenia Darčekovej poukážky Vínom z Modry
7.1 Poskytovateľ môže odmietnuť uplatnenie Darčekovej poukážky z nasledujúcich dôvodov:
a) Darčeková poukážka bola predložená po uplynutí jej platnosti;
b) Darčeková poukážka bola už uplatnená;
c) Darčeková poukážka bola zrušená z dôvodu odstúpenia od zmluvy;
d) Uplatnenie Darčekovej poukážky by bolo v rozpore s platnými právnymi predpismi.
e) Darčeková poukážka bola znehodnotená tak, že nie je možné overiť jej pravosť, platnosť či strojovo prečítať el. údaje.
Čl. 8 Podmienky podujatí
8.1 Vstupenka je potvrdenie umožňujúce jej majiteľovi (ktorý nemusí byť Zákazníkom) vstup na Podujatie a získanie produktov a služieb, ktoré zakúpená Vstupenka obsahuje. Vstupenku nie je možné ponúkať na ďalší predaj, vrátiť do predaja, vymeniť alebo svojvoľne vytlačiť jej duplikát. Upravovanie, falšovanie alebo kopírovanie vstupeniek je trestné.
A. Podujatie Deň modranského vína 2024
Obsah Vstupenky
a) Možnosť navštíviť vonkajšie či vnútorné degustačné priestory (ďalej len "Degustačné priestory") jednotlivých vinárstiev / skupín vinárstiev, ktoré sa na podujatí zúčastňujú (ďalej len "Vinárstvo"). Viaceré Vinárstva môžu byť umiestnené v jednom degustačnom priestore,
b) Degustačný pohár Víno z Modry,
c) Ochutnávku vín z aktuálnej ponuky v jednotlivých Vinárstvach. Veľkosť degustačnej vzorky nie je stanovená a je na uvážení Vinárstva, avšak zpravidla je to 0,01 l. Vinárstvo nie je povinné poskytnúť Zákazníkovi opakovanú vzorku. Aktuálna ponuka vína sa v jednotlivých Vinárstvach môže počas podujatia meniť (ďalej len "Ochutnávka"),
d) 3 bonusové lístky na nákup vína vo Vinárstve podľa aktuálnej ponuky, každý v hodnote 5,- EUR. Bonusové lístky je možné použiť samostatne, či spolu a je možné ich kombinovať s hotovosťou. Bonusové lístky sú platné len počas konania daného ročníka podujatia a nie je možné ich vymeniť za hotovosť. Z bonusových lístkov nie je možné vydávať rozdiel z kúpnej ceny. Nevyužité lístky môžete odovzdať v informačnom stánku. Bonsový lístok je pri využití potrebné odovzdať Vinárstvu, u ktorého využitie prebieha,
e) Bonusový lístok na jednorazovú zľavu 10% na nákup vo Vinárstve. Bonusový lístky na zľavu nie je možné kombinovať s ďaľšími bonusovými lístkami na zľavu. Bonusový lístok na jednorazovú zľavu je pri využití potrebné odovzdať Vinárstvu, u ktorého využitie prebieha,
f) Označenie (zpravidla vo forme náramku), ktoré potvrdzuje zakúpenie Online vstupenky a oprávňuje na ochutnávku vína vo Vinárstve v zmysle týchto VOP a ktoré musí byť počas návštevy degustačných priestorov viditeľne nosené.
Vyzdvihnutie vstupenky
Vstupenky na podujatie Deň modranského vína je možné vyzdvihnúť si výhradne v deň podujatia od 10:00 do 21:00 v informačnom stánku Víno z Modry na modranskom námestí (Štúrova ulica) pod sochou Ľudovíta Štúra (ďalej len "Informačný stánok"). Pre vyzdvihnutie vstupeniek je nutné preukázať sa menom objednávateľa a prideleným osobným PIN kódom.
B. Podujatie Vínový trh 2024
Obsah Vstupenky
a) Degustačný pohár Víno z Modry, ktorý je vratný v hodnote 5,- EUR, pokiaľ je vrátený prázdny a nepoškodený do času uvedeného na Informačnom stánku,
b) Ochutnávku vín z aktuálnej ponuky v jednotlivých Vinárstvach. Veľkosť degustačnej vzorky nie je stanovená a je na uvážení Vinárstva, avšak zpravidla je to 0,01 l. Vinárstvo nie je povinné poskytnúť Zákazníkovi opakovanú vzorku. Aktuálna ponuka vína sa v jednotlivých Vinárstvach môže počas podujatia meniť (ďalej len "Ochutnávka"),
c) 1 bonusové lístky na nákup vína vo Vinárstve podľa aktuálnej ponuky, v hodnote 5,- EUR. Bonusové lístky je možné použiť samostatne, či spolu a je možné ich kombinovať s hotovosťou. Bonusové lístky sú platné len počas konania daného ročníka podujatia a nie je možné ich vymeniť za hotovosť. Z bonusových lístkov nie je možné vydávať rozdiel z kúpnej ceny. Nevyužité lístky môžete odovzdať v informačnom stánku. Bonsový lístok je pri využití potrebné odovzdať Vinárstvu, u ktorého využitie prebieha,
d) Bonusový lístok na jednorazovú zľavu 10% na nákup vo Vinárstve. Bonusový lístky na zľavu nie je možné kombinovať s ďaľšími bonusovými lístkami na zľavu. Bonusový lístok na jednorazovú zľavu je pri využití potrebné odovzdať Vinárstvu, u ktorého využitie prebieha,
e) Označenie (zpravidla vo forme náramku), ktoré potvrdzuje zakúpenie Online vstupenky a oprávňuje na ochutnávku vína vo Vinárstve v zmysle týchto VOP a ktoré musí byť počas návštevy degustačných priestorov viditeľne nosené.
C. Podujatie Vinári v chotári 2024
Obsah Vstupenky A - Vstup s degustáciou
a) vstup do areálu Podujatia a účasť na aktivitách, pokiaľ nie sú samostatne spoplatnené
b) Degustačný pohár Víno z Modry, ktorý je vratný v hodnote 5,- EUR, pokiaľ je vrátený prázdny a nepoškodený do času uvedeného na Informačnom stánku,
c) 20 degustačných lístkov na ochutnávku vín z aktuálnej ponuky v jednotlivých Vinárstvach oproti predloženiu príslušného počtu degustačných lístkov v zmysle cenníka Vinára. Veľkosť degustačnej vzorky je stanovená 0,02 l. Aktuálna ponuka vína sa v jednotlivých Vinárstvach môže počas podujatia meniť (ďalej len "Ochutnávka"),
Obsah Vstupenky B - Vstup bez degustácie
a) vstup do areálu Podujatia a účasť na aktivitách, pokiaľ nie sú samostatne spoplatnené
D. Podujatie Vínostan na Modranskom vinobraní 2024
Všeobecné pravidlá podujatí
8.3 Pravidlá férového využívania vstupenky
“Víno nie je voda.
Za každou jeho kvapkou sa skrýva drina, pot a um vinohradníka.
História, krajina a príbehy zapísané v nej.
Prosím vážte si ho tak, ako si ho vážia tí, ktorí vás dnes hostia.
Želáme vám krásne zážitky!”
Náhradné poháre
8.4 Víno z Modry neručí za stratu a poškodenie degustačného pohára, avšak vyvinie maximálne úsielie, aby mali Zákazníci k dispozícii na zakúpenie náhradné poháre zpravidla v Informačnom stánku ako aj u vybraných Vinárov v zmysle cenníka dostupného na Informačnom stánku.
Práva a povinnosti
8.5 Zákazník má právo účasti na Ochutnávke. V prípade, ak sa Zákazník na Ochutnávke nezúčastní, nemá právo na odstúpenie od Zmluvy ani právo na vrátenie Kúpnej ceny.
8.6 Zákazník je povinný rešpektovať tieto VOP, upozornenia a pokyny, s ktorými sa na zákazníka obráti personál Víno z Modry, ako aj personál jednotlivých Vinárstiev ako aj nariadenia orgánov miestnej a štátnej správy a aktuálne vládne opatrenia, najmä s ohľadom na opatrenia na zamedzenie šírenia COVID-19.
8.7 Zákazník berie na vedomie, že predmetom Ochutnávky je požívanie alkoholických nápojov, a preto účasť na Ochutnávke nie je dovolená osobám mladším ako 18 rokov.
8.8 Víno z Modry ani jednotlivé Vinárstva vzľadom na charakter podujatia a degustačných priestorov Vinárstiev negarantujú bezbariérovosť týchto priestorov ani dostupnosť a bezbariérovosť toaliet a Zákazník z tohto dôvodu nemá nárok na zľavu alebo vrátenie vstupného.
8.9 Zákazník je povinný rešpektovať kapacitu podujatia a degustačných priestorov Vinárstiev. V prípade, že sa zákazník v zvolenom čase do degustačného priestoru vzhľadom na jeho kapacitu nezmestí, nemá nárok na zľavu alebo vrátenie vstupného.
8.10 Pri pohybe v priestoroch Podujatia, v priestoroch Vinárstiev je Zákazník povinný zachovávať mimoriadnu opatrnosť, predovšetkým počas pohybu po schodoch, znížených priestoroch, chodníkoch a cestách a to najmä vzhľadom na znížené (bezpečnostné) osvetlenie v degustačných priestoroch Vinárstiev, schodoch, úzkych a nízkych priestoroch, zvýšený pohyb áut na cestách a pod. Príchod a odchod z Vinárstiev je možný na vlastné nebezpečenstvo a zodpovednosť.
8.11 Zákazník nesmie nevhodným správaním rušiť ostatných zákazníkov v priebehu podujatia nad mieru obvyklú pre daný charakter podujatia.
8.12 Víno z Modry a jednotlivé Vinárstva si vyhradzujú právo znemožniť prístup osobám nevhodne oblečeným (napr. znečistenom oblečení a pod.), osobám so zakrytou tvárou (spôsobom znemožňujúcim alebo sťažujúcim posúdenie veku, a teda dostupnosť Ochutnávky), osobám so zanedbanou osobnou hygienou, osobám porušujúcim normy slušného spoločenského správania či vzbudzujúcim verejné pohoršenie, osobám, ktoré trpia závažnými nákazlivými chorobami, ktoré ohrozujú zdravie ostatných zákazníkov a personálu Víno z Modry, či osobám, ktoré nie sú oprávnený ku vstupu na základe záväzných právnych predpisov vydaných orgány štátnej správy, ako aj osobám agresívnym a zjavne pod vplyvom alkoholu alebo iných omamných a psychotropných látok, ako aj požiadať takéto osoby o opustenie priestorov Vinárstva. Personál Vinárstva má v takomto prípade tiež právo odmietnuť Zákazníkovi Ochutnávku v celku či v časti. Zákazník v takom prípade nemá nárok na kompenzáciu.
8.13 Zákazník je povinný venovať pozornosť svojim odloženým osobným veciam; Víno z Modry za ne nepreberá zodpovednosť a neposkytuje službu úschovy osobných vecí zákazníkov. Zákazník je povinný si osobné veci či nadrozmernú batožinu (vrátane kočíkov, kolobežiek) uložiť na miesta na to určené a to v priestoroch šatní prípadne úschovni nákupného centra. Cinema City nedisponuje skladovacím priestorom pre tieto účely a nie je povinné zákazníkom uschovávať ich osobné veci či nadrozmerné batožiny.
8.14 Víno z Modry nezodpovedá za škodu na zdraví zákazníka či na veciach vnesených zákazníkom do priestorov jednotlivých vinárstiev, pokiaľ škoda nebude priamo zavinená zo strany Víno z Modry. Pokiaľ Zákazník spôsobí škodu v dôsledku nedodržania Návštevného poriadku či iných pokynov sebe, či iným zákazníkom, či tretej osobe, zodpovedá za ňu sám.
Bezpečnosť
8.15 V prípade krádeže, lúpeže alebo iného trestného činu či priestupku je nutné vždy neodkladne kontaktovať mestskú alebo štátnu políciu.
8.16 Poskytnutie prvej pomoci zaisťujú návštevníci privolaním rýchlej záchrannej služby alebo zložiek integrovaného záchranného systému. Lekárnička sa nachádza na vstupoch na Trhy.
8.17 Každý návštevník Podujatia je povinný aktívne predchádzať úrazom, škodám či iným priamym alebo nepriamym ujmám či iným následkom, ktoré by mohli vzniknúť návštevníkom kdekoľvek v areály podujatia.
8.18 V prípade požiaru kontaktuje návštevník hasičskú záchrannú službu.
8.19 V záujme zabezpečenia bezpečnosti a zdravia Zákazníkov a prevencii pred nežiaduci následkami a nepríjemnosťami, odporúčame zvážiť účasť na podujatí Tehotným ženám a Osobám pod vplyvom alkoholu a návykových látok.
8.20 Pite zodpovedne.
Vyhotovovanie kamerových a fotografických záznamov z podujatí
8.21 Organizátor spracúva osobné údaje v rozsahu fotografií, videozáznamov a audio-vizuálnych záznamov účastníkov verejného podujatia organizovaného organizátorom na účely:
zverejnenia fotografie, videozáznamu alebo audio-vizuálneho záznamu dotknutej osoby ako účastníka verejného podujatia v elektronickej podobe na webovej stránke organizátora www.vinozmodry.sk ako aj na jeho účtoch na sociálnych sieťach Facebook, Instagram a YouTube s cieľom propagácie verejného podujatia, prevádzkovateľa a jeho aktivít;
zverejnenia fotografie dotknutej osoby v tlačenej podobe do tlačených marketingových materiálov prevádzkovateľa s cieľom propagácie verejného podujatia, prevádzkovateľa a jeho aktivít;
preukázania, že predmetné verejné podujatie sa uskutočnilo.
Čl. 9 Reklamácie Služby zakúpenej na Webe Víno z Modry
9.1 Ustanovenia tohto článku VOP sa vzťahujú na Zákazníkov, ktorí pri uzatváraní Kúpnej zmluvy sú v postavení spotrebiteľa - teda nekonajú v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania.
9.2 Zákazník je oprávnený reklamovať Produkt (ďalej len „Reklamácia“) v prípade, ak v rozpore s dojednaním v Kúpnej zmluve vykazuje zakúpený Produkt vady (týkajúce sa množstva, kvality, inej deklarovanej vlastnosti Produktu Vínom z Modry alebo aj vady právnej) (ďalej len „Vada“). Zákazník je povinný v súlade s bodom 6.14 VOP vykonať prehliadku Produktov pri ich prevzatí. Pokiaľ tak neučiní, môže uplatniť nároky z Vád zisťovaných pri tejto prehliadke, len keď preukáže, že tieto Vady mal Produktu už v čase jeho prevzatia .
9.3 V prípade, že sa nejedná o registrovaného Zákazníka v zmysle čl. 2 VOP, Zákazník môže uplatniť Reklamácia prostredníctvom emailu alebo helpdesku na webe Vína z Modry postupom uvedeným na webe Vína z Modry.
Čl. 10 Spôsob uplatnenia reklamácie
10.1 Zákazník je oprávnený uplatniť Reklamáciu v elektronickej forme a to prostredníctvom svojho Účtu v sekcii Reklamácia. Po vyplnení reklamačného formuláru, ktorý je Zákazník povinný vyplniť pravdivo a úplne, bude Zákazníkovej žiadosti o reklamáciu vytvorené potvrdenie o zaevidovaní Reklamácie (ďalej len „Ticket“) obsahujúci jedinečný číselný kód pridelený danej Reklamácii, ktorý je povinný si Zákazník uchovať pre účely nasledujúceho reklamačného konania. V prípade, že reklamačný formulár nebude vyplnený riadne, nebude Zákazníkovi vytvorený Ticket a bude upozornený systémovým oznámením na nedostatky v registračnom formulári a vyzvaný na ich odstránenie. Potvrdením správneho vyplnenia údajov je vytvorenie Ticketu.
10.2 V prípade, že po obdržaní Ticketu alebo Reklamácie uplatňovanej podľa bodu 8.4 VOP Víno z Modry zistí, že pre účely Reklamácie je nutné poskytnúť zo strany Zákazníka ďalšie informácie alebo predložiť ďalšie dokumenty, bude Zákazník prostredníctvom Ticketového systému (definované nižšie) alebo helpdesku Vína z Modry vyzvaný na poskytnutie potrebnej súčinnosti. Zákazník sa za týmto účelom zaväzuje pravidelne kontrolovať stav vybavovania Reklamácie v Ticketovom systéme alebo v helpdesku Vína z Modry . Zákazník berie na vedomie, že v prípade neposkytnutia požadovanej súčinnosti zo strany Vína z Modry nebude možné riadne vybavenie Reklamácie a Reklamácia bude zo strany Vína z Modry zastavená.
10.3 V prípade uplatnenia Reklamácie podľa bodu 8.3 VOP všetky oznámenia týkajúce sa Reklamácie sú Zákazníkovi oznamované doručením správy do konta vytvoreného ku každému Ticketu osobitne (ďalej len „Ticketový systém“). V prípade uplatnenia Reklamácie podľa bodu 8.4 VOP všetky oznámenia týkajúce sa Reklamácie sú Zákazníkovi oznamované prostredníctvom helpdesku Vína z Modry (ďalej len „Helpdesk oznámením“).
10.4 Zákazník je povinný v reklamačnom formulári uviesť nasledovné údaje:
a) meno a priezvisko Zákazníka, adresa Miesta dodania a adresa bydliska (v prípade, že sa nejedná o totožnú adresu s Miestom dodania);
b) kontaktné údaje Zákazníka v rozsahu: telefónne číslo, e-mailová adresa;
c) presnú a jednoznačnú identifikáciu Produktu vyjadrenú uvedením jeho kódu, ktorý je predmetom Reklamácie;
d) kód Nákupného košíka, v ktorom sa vyskytoval reklamovaný Produkt;
e) detailný popis Vady Produktu (pokiaľ je to možné aj s fotografiou Vady);
f) voľba spôsobu vybavenia Reklamácie v zmysle bodu 8.15. a 8.16. VOP;
g) dátum podania Reklamácie
h) V rámci reklamačného formuláru je Zákazník povinný nahrať scan Faktúry potvrdzujúcej kúpu Produktu Zákazníkom.
10.5 V prípade, že k voľbe nároku z Vady podľa bodu 8.8 písm. f) VOP nedôjde Zákazník prenecháva právo voľby na Víno z Modry podľa jej vlastného uváženia.
10.6 Zákazník v súlade s inštrukciami obsiahnutými v Tickete alebo Helpdesk oznámení je povinný na vlastné náklady najneskôr do 7 dní odo dňa prijatia Ticketu alebo Helpdesk oznámenia zaslať na adresu sídla Vína z Modry reklamovaný Produkt. O prijatí reklamovaného Produktu bude Zákazník informovaný prostredníctvom Ticketového systému alebo Helpdesk oznámenia. Doručením reklamovaného Produktu začínajú plynúť lehoty Vína z Modry na oznámenie spôsobu vybavenia Reklamácie a na samostatné vybavenie Reklamácie. Pre riadne vybavenie Reklamácie je nutné, aby reklamovaný Produkt pokiaľ to vzhľadom na okolnosti je možné bol kompletný, čistý, v súlade s hygienickými štandardmi a bol v stave, ktorý neohrozí zdravie alebo majetok osôb podieľajúcich sa na vybavovaní Reklamácie.
Čl. 11 Lehoty súvisiace s Reklamáciou
11.1 Pokiaľ je to vzhľadom na okolnosti Reklamácie možné, spôsob vybavenia Reklamácie určí Víno z Modry hneď v Tickete alebo Helpdesku oznámení. V ostatných prípadoch oznámi Zákazníkovi Víno z Modry najneskôr do 3 pracovných dní odo dňa uplatnenia Reklamácie, v odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu Produktu alebo služby, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia Reklamácie.
11.2 Po určení spôsobu vybavenia Reklamácie sa Reklamácia vybaví ihneď, v odôvodnených prípadoch možno Reklamáciu vybaviť aj neskôr, pričom vybavenie Reklamácie by nemalo trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa riadneho uplatnenia Reklamácie. Po márnom uplynutí lehoty na vybavenie Reklamácie má Zákazník právo od Kúpnej zmluvy odstúpiť alebo má právo na výmenu Produktu za nový Produkt.
Čl. 12 Uplatňovanie nárokov za Vady
12.1 Zákazník je povinný si uplatniť Reklamáciu bezodkladne po tom ako zistil, že zakúpený Produkt má Vadu, najneskôr však:
a) do momentu uplynutia záručnej doby (v prípade nepotravinárskych produktov to je 24 mesiacov) alebo inej doby v prípadoch potravinárskych Produktoch, vyznačenej na Produkte alebo v jeho sprievodnej dokumentácii, počas ktorej si má Produkt zachovať vlastnosti deklarované Vínom z Modry (doba minimálnej trvanlivosti alebo dátum spotreby);
b) pri Produktoch, ktoré sa rýchlo kazia, musí sa Reklamácia uplatniť najneskôr v deň nasledujúci po dni kedy bol, resp. mal byť Produkt riadne doručený; t.j. v prípade Náhradného doručovania nezačína plynúť lehota podľa tohto bodu v momente Náhradného doručenia ale od momentu Času dodania, kedy mal byť Produkt pôvodne doručený pokiaľ by nenastali okolnosti na strane Zákazníka znemožňujúce mu prevzatie Nákupného košíka;
12.2 V prípade, že si Zákazník neuplatní práva zo zodpovednosti za Vady v lehotách určených podľa tohto bodu tak mu takéto práva zanikajú.
12.3 Záručná doba sa predlžuje v prípade, že reklamovaný Produkt bol prevzatý na opravu, a to o dobu od riadneho uplatnenia Reklamácie až do dňa, kedy bol Zákazník povinný si vec po oprave prevziať. Víno z Modry je povinná vydať Zákazníkovi potvrdenie o tom, kedy si uplatnil toto právo, ako aj o vykonaní opravy a o dobe jej trvania. Pokiaľ dôjde k vybaveniu Reklamácie výmenou Produktu začína odznovu plynúť Záručná doba odo dňa prebratia takéhoto vymeneného Produktu. Ak si Zákazník včas neprevezme Produkt po vybavení Reklamácie, začne Záručná doba plynúť odo dňa, kedy bol povinný si vec po Reklamácii prevziať.
12.4 Zákazník je povinný uskladňovať zakúpený Produkt podľa inštrukcií výrobcu na obale, alebo spôsobom obvyklým a primeraným pre daný druh tovaru. Reklamácia nebude uznaná, ak Zákazník zjavne nedodržal inštrukcie výrobcu alebo Vada bola zapríčinená nesprávnou manipuláciou a skladovaním Produktu.
12.5 Ak ide o Vadu, ktorú možno odstrániť, má Zákazník právo, aby bola bezplatne, včas a riadne odstránená alebo aby bola vadná vec vymenená za bezvadnú. Víno z Modry je povinná Vadu bez zbytočného odkladu odstrániť alebo vymeniť Produkt s Vadou za bezvadný. Zákazník môže namiesto odstránenia Vady požadovať výmenu veci, alebo ak sa Vada týka len súčasti veci, výmenu súčasti, ak tým Vínu z Modry nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu Produktu alebo závažnosť Vady. Víno z Modry môže vždy namiesto odstránenia Vady vymeniť vadný Produkt za bezvadný, ak to Zákazníkovi nespôsobí závažné ťažkosti.
12.6 Ak ide o Vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa Produkt mohol riadne užívať ako Produkt bez vady, má Zákazník právo na výmenu Produktu alebo má právo odstúpiť od Kúpnej zmluvy. Tie isté práva prislúchajú Zákazníkovi, ak ide síce o odstrániteľné vady, ak však Zákazník nemôže pre opätovné vyskytnutie sa Vady po oprave alebo pre väčší počet Vád Produkt riadne užívať. Ak ide o iné neodstrániteľné Vady, ktoré nebránia tomu aby mohol byť Produkt riadne užívaný, má Zákazník právo na primeranú zľavu z ceny Produktu.
12.7 Vady potravín, vrátane ovocia a zeleniny, sa vždy považujú za neodstrániteľné.
12.8 Pokiaľ Produkt predávaný za nižšiu cenu má Vadu, za ktorú je zodpovedná Víno z Modry, má Zákazník nárok namiesto výmeny vadného Produktu na poskytnutie primeranej zľavy z kúpnej ceny Produktu.
12.9 Ak Zákazník v prípade nepotravinového Produktu uplatnil Reklamáciu počas prvých 12 mesiacov od kúpy, môže Víno z Modry vybaviť Reklamáciu zamietnutím len na základe odborného posúdenia. Bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia nemožno od Zákazníka vyžadovať úhradu nákladov na odborné posúdenie ani iné náklady súvisiace s odborným posúdením. Víno z Modry je povinná poskytnúť Zákazníkovi kópiu odborného posúdenia odôvodňujúceho zamietnutie Reklamácie najneskôr do 14 dní odo dňa vybavenia Reklamácie.
12.10 Ak Zákazník v prípade nepotravinového Produktu uplatnil Reklamáciu po 12 mesiacoch od kúpy a Víno z Modry ju zamietla, osoba, ktorá Reklamáciu vybavila, je povinná v Reklamačnom zázname (definované nižšie) uviesť, komu môže Zákazník zaslať výrobok na odborné posúdenie. Ak je Produkt zaslaný na odborné posúdenie určenej osobe, náklady odborného posúdenia, ako aj všetky ostatné s tým súvisiace účelne vynaložené náklady znáša Víno z Modry bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia. Počas vykonávania odborného posúdenia Záručná doba neplynie.
12.11 Odborné posúdenie musí obsahovať: (i) identifikáciu osoby, ktorá vykonáva odborné posúdenie, (ii) presnú identifikáciu posudzovaného výrobku, (iii) popis stavu výrobku, (iv) výsledok posúdenia a (v) dátum vyhotovenia odborného posúdenia.
12.12 Víno z Modry zodpovedá za vady Produktu, ktoré sa vyskytnú po prevzatí Tovaru Zákazníkom v záručnej dobe (ďalej len „Záručná doba“). Pri Produkte potravinárskeho charakteru sa za Záručnú dobu sa považuje aj obdobie, ktoré končí dňom označeným na Produkte ako dátum spotreby alebo doba trvanlivosti. Ak je priamo na predávanom Produkte, na jeho obale alebo v súvisiacim návode určená lehota na použitie, Záručná doba sa neskončí pred naplnením tejto lehoty.
12.13 Záručná doba začína plynúť od momentu prevzatia Produktu Zákazníkom alebo v prípade Náhradného doručovania od momentu Času dodania, kedy mal byť Produkt pôvodne doručený pokiaľ by nenastali okolnosti na strane Zákazníka znemožňujúce mu prevzatie Produktu.
12.14 Zodpovednosť Vína z Modry za Vady je vylúčená v prípadoch, kedy:
a) bola Vada (definované nižšie) spôsobená Zákazníkom (napr. nesprávnym nakladaním s Produktom alebo nesprávnym skladovaním);
b) bol Zákazník na Vadu tovaru výslovne upozornený a v súvislosti s ňou bola Zákazníkovi poskytnutá zľava (vrátane Produktov s blížiacim sa dátum spotreby);
c) nedošlo k oznámeniu zjavnej Vady pri preberaní Produktu Zákazníkom;
d) mechanickým poškodením, náhodným zhoršením, náhodnou skazou, poškodením Produktu neodvrátiteľnými a/alebo nepredvídateľnými udalosťami na strane Zákazníka;
e) bola Vady spôsobená opotrebením Produktu pri jeho nesprávnom či nadmernom používaní alebo pri nedostatočnom poskytnutí starostlivosti, ktoré si tovar vzhľadom na svoju povahu a životnosť vyžaduje;
f) bol Produkt používaný v podmienkach, ktoré nezodpovedajú svojou vlhkosťou, chemickými a mechanickými vplyvmi prirodzenému prostrediu;
g) boli porušené ochranné plomby na Produkte;
h) vada bola spôsobená zásahom neoprávnenej osoby do Produktu alebo jeho súčastí;
i) je Vada reklamovaná po uplynutí lehôt uvedených v bode 8.12. VOP;
12.15 Víno z Modry je povinné poskytnúť Zákazníkovi záruku v písomnej forme (ďalej len „Záručný list“) pokiaľ:
a) o to Zákazník požiada a Povaha produktu to umožňuje;
b) si to vyžaduje povahu Produktu;
c) v prípade ak to povaha Produktu umožňuje za Záručný list možno považovať aj Faktúru.
12.16 Na účely právnych vzťahov vyplývajúcich z Kúpnej zmluvy sa Faktúra považuje za doklad rozhodujúci pre určenie trvania Záručnej doby, v ktorej bude uvedený aj dátum prevzatia Nákupného košíka Zákazníkom.
Čl. 13 Zmena a zrušenie podujatia
13.1 K obmedzeniu ponuky služieb na Podujatiach a ich využitia môže dôjsť vplyvom nepriaznivej poveternostnej situácie, v dôsledku okolností súvisiacich s ročným obdobím, zdravotným stavom účinkujúcich a pod.
13.2 Víno z Modry si vyhradzuje právo na zmenu Podujatia. V prípade, že sa objavia závažné dôvody, ktoré súvisia s obmedzením ponúkaného Podujatia, bude Víno z Modry prostredníctvom Webu Víno z Modry informovať Zákazníkov a záujemcov o Podujatie o zmene, zrušení, náhradnom termíne Podujatia, prípadne o mieste a čase vracania vstupného.
13.3 Zákazník nemá právo na náhradu alebo zníženie ceny Vstupenky, ak sa Podujatia zúčastnil alebo ak využil navrhovaný nový termín Podujatia, a rovnako nemá nárok na náhradu iných výdavkov (doprava do miesta Podujatia, ubytovanie, strava, dodanie Vstupenky a pod.).
13.4 Pri zmene Podujatia – znížení rozsahu poskytovaných služieb, sa finančné prostriedky predstavujúce príslušnú časť ceny Vstupenky vracajú Usporiadateľom v primeranom rozsahu určenom Usporiadateľom, ak Usporiadateľ neurčí inak. Miesto, čas a spôsob vrátenia príslušnej časti vstupného určí Usporiadateľ a oznámi Majiteľom vstupeniek prostredníctvom internetovej stránky www.vinozmodry.sk. V prípade, ak sa zmena týka len zmeny miesta a/alebo termínu konania Podujatia, bez toho, aby bol obmedzený alebo znížený rozsah poskytovaných služieb, nevznikne Majiteľovi vstupenky nárok na vrátenie Vstupného alebo jeho časti.
13.5 Pri zrušení Podujatia sa finančné prostriedky predstavujúce cenu Vstupenky vracia Usporiadateľ bez zbytočného odkladu Majiteľom vstupeniek po zverejnení oznámenia o zrušení Podujatia Usporiadateľom. Nárok na vrátenie vstupného sú Majitelia vstupeniek oprávnení uplatniť si v právnymi predpismi stanovenej lehote. Miesto, čas a spôsob vrátenia vstupného určí Usporiadateľ a oznámi Zákazníkom vstupeniek prostredníctvom Webu Víno z Modry.
13.6 Víno z Modry nie je povinné vrátiť Majiteľom vstupeniek cenu Vstupeniek ani im zaplatiť alebo poskytnúť akúkoľvek kompenzáciu v prípade, ak je Podujatie zrušené
a) z dôvodov, ktoré boli spôsobené neodvrátiteľnou udalosťou, ktorá nemá pôvod v prevádzke Víno z Modry, najmä ale nie len z dôvodov na strane účinkujúcich (napr. zhoršenie zdravotného stavu a pod.), vyššej moci, živelných pohrôm, nepriaznivých poveternostných podmienok alebo počasia, štrajkov, demonštrácií, vojen, povstaní, nepokojov, teroristických útokov alebo podozrení na ne, alebo zákazov verejných podujatí alebo Podujatia akýmkoľvek orgánom verejnej moci, súdom alebo právnym predpisom, alebo (ii) z dôvodov na strane Zákazníka (§420a ods. 3 Občianskeho zákonníka), alebo (iii) z akýchkoľvek iných obdobných dôvodov uvedených vo VOP, a to všetko aj v prípade, ak sa namiesto zrušeného Podujatia neuskutoční náhradné Podujatie v náhradnom termíne.
13.7 V prípade obzvlášť závažného dôvodu môže usporiadateľ pristúpiť k čiastočnej refundácii vstupenky a to výlučne pred samotným podujatím. Nevzťahuje sa to na prípad predčasne ukončeného podujatia z dôvodu nepriaznivého počasia.
Čl. 14 Vybavenie Reklamácie
14.1 O vybavení Reklamácie je Zákazník informovaný doručením oznámenia prostredníctvom Ticketového systému alebo Helpdesk oznámenia.
14.2 Po vybavení Reklamácie Víno z Modry vydá Zákazníkovi písomne potvrdenie o jej vybavení (ďalej len „Reklamačný záznam“) a to najneskôr do 30 dní odo dňa riadneho uplatnenia Reklamácie. Reklamačný záznam bude doručený prostredníctvom Ticketového systému alebo helpdesku Vína z Modry. O jeho doručení bude Zákazník informovaný zaslaním oznámenia prostredníctvom e-mailu a/alebo sms správou.
Čl. 15 Právo na odstúpenie od Kúpnej zmluvy uzavretej prostredníctvom Webu Víno z Modry
15.1 Zákazník je oprávnený v prípade nákupu prostredníctvom Webu Víno z Modry aj bez uvedenia dôvodu odstúpiť od Kúpnej zmluvy, alebo jej časti, v lehote 14 dní odo dňa prevzatia Nákupného košíka Zákazníkom alebo ním určenou treťou osobou s výnimkou dopravcu, najneskôr však do uplynutia Záručnej doby.
15.2 V prípade, že sa Zákazník rozhodne odstúpiť od Kúpnej zmluvy je povinný informovať Víno z Modry nás o takomto svojom rozhodnutí jednoznačným vyhlásením doručením e-mailu na adresu: ahoj@vinozmodry.sk. Na tento účel môže použiť vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy, ktorý je umiestnený na webe Vína z Modry. Zákazník môže svoje právo na uplatnenie odstúpenia od Kúpnej zmluvy realizovať aj prostredníctvom svojho Účtu vyplnením a odoslaním vzorového formuláru na odstúpenie od zmluvy nachádzajúceho sa v sekcii Odstúpenie od zmluvy.
15.3 Víno z Modry ihneď po prijatí odstúpenia od Kúpnej zmluvy poskytne Zákazníkovi potvrdenie o doručení odstúpenia kupujúceho od Kúpnej zmluvy na e-mailovú adresu Zákazníka alebo do schránky správ Účtu.
15.4 Zákazník nie je oprávnený odstúpiť od Kúpnej zmluvy v prípade, že sa jedná o:
a) Predaj Online vstupeniek na podujatie, vzhľadom na to, že takýto nákup sa považuje za zmluvu súvisiacu s poskytovaním služieb súvisiacich s činnosťami v rámci voľného času a z toho dôvodu nemôže Zákazník odstúpiť od Kúpnej zmluvy v zmysle ustanovení zákona číslo 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa v znení neskorších predpisov pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov. Bezohľadu na predchádzajúce, je Zákazník oprávnený požiadať o storno nákupu v zmysle podmienok určených nižšie;
b) predaj Produktu zhotoveného podľa osobitných požiadaviek Zákazníka, Produktu vyrobeného na mieru alebo Produktu určeného osobitne pre jedného Zákazníka;
c) predaj Produktu, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu akosti alebo skaze;
d) predaj Produktu uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov a ktorého ochranný obal bol po dodaní porušený;
e) predaj Produktu, ktorý môže byť vzhľadom na svoju povahu po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným tovarom;
f) predaj zvukových záznamov, obrazových záznamov, zvukovoobrazových záznamov alebo počítačového softvéru predávaných v ochrannom obale, ak Zákazník tento obal rozbalil,
g) predaj periodickej tlače s výnimkou predaja na základe dohody o predplatnom a predaj kníh nedodávaných v ochrannom obale,
h) že už bola Darčeková poukážka vymenená za Vstupenku.
15.5 Odstúpenie od Kúpnej zmluvy musí byť úplné a riadne vyplnené, t.j. všetky relevantné polia vo formulári na odstúpenie od zmluvy musia byť vyplnené. Pokiaľ nebude odstúpenie od Kúpnej zmluvy vyplnené riadne bude Zákazník upozornený Vínom z Modry na chyby vo formulári na odstúpenie s určením spôsobu ako ich odstrániť. Prijatie odstúpenia od zmluvy bude Zákazníkovi bezodkladne potvrdené do v rámci Účtu alebo e-mailom. Odstúpenie od zmluvy nie je platne podané pokiaľ nebude Zákazníkovi potvrdené jeho prijatie prostredníctvom doručenia správy do Konta alebo e-mailom. V prípade, že Zákazníkovi nebude takéto potvrdenie do 24 hodín od odoslania doručené (z dôvodu potenciálnych technických problémov na strane spotrebiteľa), z Zákazník je povinný zopakovať svoju žiadosť na odstúpenie od zmluvy. V prípade, že Zákazník ani napriek výzve Vína z Modry, v lehote uvedenej v bode 9.1 VOP nepodá riadne a správne vyplnený formulár na odstúpenie od zmluvy, odstúpenie od Kúpnej zmluvy nie je platné a Víno z Modry nie je povinná vrátiť Zákazníkovi Kúpnu cenu a Vínu z Modry vzniká nárok na náhradu nákladov spojených s odoslaním Produktu naspäť Zákazníkovi, pokiaľ ich v rámci odstúpenia od zmluvy obdržala od Zákazníka.
15.6 Po odstúpení od Kúpnej zmluvy Víno z Modry vráti všetky platby Zákazníkovi, ktoré uhradil v súvislosti s uzavretím Kúpnej zmluvy, najmä Kúpnu cenu vrátane nákladov na doručenie Produktov k nemu. To sa nevzťahuje na dodatočné náklady, ak si Zákazník zvolil iný druh doručenia, ako je najlacnejší bežný spôsob doručenia, ktorý Víno z Modry ponúka. Platby budú Zákazníkovi vrátené bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa, keď jej bolo doručené Zákazníkove oznámenie o odstúpení od Kúpnej zmluvy a splnená podmienka podľa bodu 9.6. Úhrada bude uskutočnená prevodom na bankový účet Zákazníka z ktorého realizoval platbu Orientačnej ceny a to bez účtovania akýchkoľvek ďalších poplatkov.
15.7 Kúpna cena bude uhradená Zákazníkovi po doručení vráteného Produkt (neporušeného) späť na adresu Vína z Modry alebo po predložení dokladu preukazujúceho zaslanie Produktu Vínu z Modry podľa toho, čo nastane skôr. Zákazník je povinný Produkt zaslať späť alebo ho priniesť na adresu Vína z Modry najneskôr do 14 dní odo dňa uplatnenia práva na odstúpenie od Kúpnej zmluvy. Lehota sa považuje za zachovanú, ak Produkt odošle Zákazník späť pred uplynutím 14-dňovej lehoty. Všetky náklady na vrátenie Produktu Vínu z Modry znáša Zákazník a to aj náklady na vrátenie Produktu, ktorý vzhľadom na jeho povahu nie je možné vrátiť prostredníctvom pošty
15.8 Spôsob vrátenia Produktu je Zákazník povinný vopred skonzultovať s Vínom z Modry a to prostredníctvom e-mailu zaslaného Vínu z Modry na e-mailovú adresu: ahoj@vinozmodry.sk najneskôr 7 pracovných dní odo dňa realizácie odstúpenia od Kúpnej zmluvy.
15.9 O storno Online vstupenky je možné požiadať podľa Článku 2 ods. 5 Reklamačného poriadku. Žiadosť o storno Online vstupeniek bude posúdená Vínom z Modry.
15.10 Požiadavku na storno Online vstupeniek je možné uplatniť iba na transakciu ako celok, tzn. na všetky Online vstupenky zakúpené prostredníctvom jednej transakcie/objednávky.
15.11 Prostriedky za Online vstupenky sa vracajú výlučne bezhotovostne.
15.12 V žiadosti o storno Online vstupenky je potrebné uviesť dátum a unikátne číslo uskutočnenej a zaplatenej transakcie ako aj meno a priezvisko Zákazníka a emailovú adresu Zákazníka.
15.13 Ak pri procese kúpy Online vstupenky došlo k odpísaniu sumy za kúpu Online vstupenky z účtu Zákazníka, ale Online vstupenky sa mu nezobrazili, ani mu neboli zaslané na zadaný e-mail Zákazníka, reklamáciu vrátenia peňazí z dôvodu neposkytnutia služby si musí Zákazník uplatniť v banke, ktorá vystavila platobnú kartu, prostredníctvom ktorej platba prebehla.
15.14 V prípade neúčasti na podujatí nevzniká Zákazníkovi právo na refundáciu Vstupenky.
15.15 V prípade nevyužitia Darčekovej poukážky nevzniká Zákazníkovi právo na refundáciu Darčekovej poukážky.
Čl. 16 Orgány dozoru
a) Slovenská obchodná inšpekcia - Prievozská 32, Bratislava
b) Slovenská obchodná inšpekcia - P. O. BOX 29, Bajkalská 21/A, 827 99 Bratislava
c) Štátna veterinárna a potravinová správa
d) Regionálny úrad verejného zdravotníctva Bratislava
e) Mesto Modra - Kancelária prvého kontaktu, Štúrova 59, 900 01 Modra
Čl. 17 Alternatívne riešenie sporov
17.1 Alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov (ARS) je postup zameraný na dosiahnutie zmierlivého vyriešenia sporu medzi spotrebiteľom a podnikateľom a na predchádzanie vzniku súdnych sporov medzi týmito dvoma subjektmi. V prípade, ak je Zákazník nespokojný s výsledkom pokusu o vyriešenie svojho sporu (reklamácie, sťažnosti) zo strany Vínu z Modry je oprávnený sa obrátiť v sporovej záležitosti na oprávnený subjekt alternatívneho riešenia sporov, ktorým je v zmysle zákona č. 391/2015 Z.z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov Slovenská obchodná inšpekcia. Viac informácií týkajúcich sa alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov môže Zákazník nájsť na na internetovej stránke Slovenskej obchodnej inšpekcie: https://www.soi.sk/sk/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov.soi
Čl. 18 Ochrana osobných údajov
18.1 Zákazník berie na vedomie, že Víno z Modry pri poskytovaní Služieb a pri uzavretí Kúpnej zmluvy so Zákazníkom spracúva osobné údaje Zákazníka v súlade so zákonom č. 18/2018 Z. z. zákon o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov. Viac informácií týkajúcich sa zásad a postupov spracúvania osobných údajov môže Zákazník nájsť na Webe Víno z Modry v sekcii Informácie.
18.2 Priestor námestia aj priestory Vinárstiev môžu byť monitorovanémestským kamerovým systémom zo záznamom a vstupy do Vinárstiev môžu byť vybavené počítaním návštevnosti.
18.3 Návštevník udeľuje Vínu z Modry súhlas so zhotovovaním zvukových, obrazových a kombinovaných záznamov Zákazníka na Podujatí za účelom medializácie a propagácie Podujatia.
18.4 Organizátor môže na základe aktuálnych proti-epidemiologických opatrení požadovať od návštevníka údaje o mene, priezvisku a mieste pobytu.
18.5 Detailné pravidlá ochrany osobných údajov Organizátora sú k dispozícii na webe www.vinozmodry.sk.
Čl. 19 Informácia o možnosti podávania podnetov a sťažností
19.1 V prípade akýchkoľvek problémov, otázok, pripomienok, podnetov a sťažností sa môže Zákazník obrátiť na Víno z Modry zaslaním emailu na emailovú adresu Vína z Modry: ahoj@vinozmodry.sk.
Čl. 20 Záverečné ustanovenia
20.1 Na práva a povinnosti, týmito VOP neupravené, resp. z nich vyplývajúce sa vzťahujú príslušné ustanovenia právnych predpisov platných a účinných na území Slovenskej republiky. Na riešenie všetkých sporov, ktoré vzniknú v súvislosti s poskytovaním Služby sú príslušné všeobecné súdy Slovenskej republiky. Tým nie je dotknuté právo Zákazníka podľa čl. 10 VOP.
20.2 Kontrolu dodržiavania právnych predpisov na úseku ochrany spotrebiteľa vykonáva Slovenská obchodná inšpekcia. Príslušným kontrolným orgánom pre Bratislavský kraj je Inšpektorát SOI pre Bratislavský kraj, Prievozská 32, P. O. BOX 5, 820 07 Bratislava 27, odbor výkonu dozoru.
20.3 Kontrolu dodržiavania právnych predpisov na úseku ponuky a predaja potravín vykonáva Štátna veterinárna a potravinová správa. Príslušným kontrolným orgánom pre mesto Modra je Regionálna a veterinárna správa Bratislava-mesto, Polianky 8, 841 01 Bratislava.
20.4 Kontrolu dodržiavania právnych predpisov na úseku ponuky a predaja potravín a kozmetických výrobkov vykonáva Úrad verejného zdravotníctva Slovenskej republiky a regionálne úrady verejného zdravotníctva. Príslušným kontrolným orgánom pre mesto Modra je Regionálny úrad verejného zdravotníctva Bratislava, Ružinovská 8, 820 09 Bratislava.
20.5 Tieto VOP sú neoddeliteľnou súčasťou každej Kúpnej zmluvy uzavretej medzi Vínom z Modry a Zákazníkom. V prípade, ak Víno z Modry a Zákazník uzatvoria písomnú Kúpnu zmluvu, v ktorej si dohodnú podmienky odlišné od týchto VOP, majú ustanovenia písomnej Kúpnej zmluvy prednosť pred ustanoveniami týchto VOP.
20.6 Víno z Modry si vyhradzuje právo kedykoľvek zmeniť alebo doplniť tieto VOP. Zmeny a doplnky VOP vstupujú do účinnosti dňom ich uverejnenia na Webe Víno z Modry. Dňom uverejnenia nových VOP strácajú predošlé VOP účinnosť. Zmeny a doplnenia VOP však nebudú žiadnym spôsobom porušovať alebo obmedzovať práva Zákazníka súvisiace s poskytnutím Služby potvrdenej Vínom z Modry pred nadobudnutím účinnosti nových VOP.
20.7 V prípade, že niektoré z ustanovení týchto VOP bude prehlásené alebo považované za neplatné alebo nezáväzné z akéhokoľvek dôvodu, jeho neplatnosť neovplyvní platnosť ani záväznosť ostatných ustanovení VOP, pokiaľ neplatnosť príslušnej časti zásadne nezmení predmet týchto VOP.
20.8 Tieto VOP nadobúdajú účinnosť dňa 1.1.2024.